UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Muffinki z truskawkami i kruszonką

Jedynie co przychodzi mi do głowy po ich zjedzeniu to stwierdzenie, że są warte grzechu!
Polecam w 100%!

Składniki na ciasto wychodzi ok 14 muffinek:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • pół szklanki oleju
  • 0,7 szklanki mleka
  • 1 i 0,5 szklanki pokrojonych truskawek
Do jednej miski wrzucić wszystkie suche składniki, wymieszać. W drugiej misce połączyć składniki mokre, przelać do suchych i lekko zamieszać. Na koniec dodać truskawki i ponownie wymieszać.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami lub wysmarować wcześniej margaryną i lekko podsypać bułką tartą, tak przygotowaną formę wypełnić ciastem i posypać kruszonką.
Piec około 25 minut w 190ºC.
Podawać ostudzone.

Składniki na kruszonkę:
  • szklanka mąki
  • 100 g masła
  • 0,5 szklanki cukru lub cukru pudru
  • 2 łyżki kakao - dla uzyskania ciemnej posypki
Do miski wsypać mąkę i cukier/cukier puder. Mieszać dodając wcześniej roztopione masło.
Ugnieść wszystko razem a następnie rozkruszyć na cieście.
Życzę smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Dziekuje Ci Panie, że nie stac mnie na kuchnię i jej nie mam. W zwiazku z czym jedyne co mi pozostaje to polizac ekran laptopa zaliczajac zerowe kalorie.
    Wiola nie masz sumienia- ja na diecie jestem babo ty.
    Buziole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz :) Musisz zrobić sobie wolne czasami i koniecznie skosztować pewnych pyszności - pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!