UWAGA!

Przedstawiane na blogu treści mają charakter informacyjny i często subiektywny. Zdjęcia jak i teksty na stronie są mojego autorstwa i podlegają ochronie prawnej! Autor nie ponosi odpowiedzialności za działania czytelników, ani żadne konsekwencje wynikłe z zastosowania podanych tu pomysłów oraz technik. W razie wątpliwości skontaktuj się ze specjalistą.

Muffinki czekoladowe z rabarbarem



Wczesny poranek.



Od kilku dni wstaję skoro świt i zupełnie nie wiem, co mam ze sobą zrobić.
Domownicy pogrążeni są jeszcze we śnie i tylko Pan Kot spogląda na mnie, leniwie przeciągając się na pościeli.

- dzień dobry – wyszeptałam mu na powitanie i powędrowałam do pokoju synów.

Przez chwilę przyglądam się ich twarzyczkom i delektuję wymalowanym na nich spokojem, wiem, że kiedy wstaną już tak spokojnie nie będzie.
Do głowy przychodzi mi myśl, że czasami jest miło, kiedy dom ogarnia cisza, cisza, której po ciężkim dniu z rozkrzyczaną dwójką bardzo pragnę.

Przykrywam kołderką młodsze dziecko i reaguję na zaczepki Pana Kota
- co tam mały, jesteś głodny? – pytam, na co zwierzak głośno miauczy.
Skierowałam się do kuchni w towarzystwie futrzastego.

Otwierając lodówkę, zauważyłam kilka lasek rabarbaru.
Po nakarmieniu Pana Kota, stwierdziłam, że nim reszta rodziny wstanie, ja upiekę nam na śniadanie muffinki czekoladowe z rabarbarem.

Muffinki wyszły pięknie, duże, pulchniutkie, apetyczne…
Śmiało mogę powiedzieć, że są idealne, czy to do porannej kawy, czy też jako szybkie i słodkie śniadanko albo chwilowy przerywnik w codziennej gonitwie za marzeniami.


W dzisiejszej odsłonie rabarbar połączony z czekoladą - gorąco polecam!

Składniki na ok. 15 muffinek:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżki dobrego naturalnego kakao
  • 0,8 szklanki cukru (szklanka 250ml)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • ok 50 g poszatkowanej gorzkiej czekolady lub groszków czekoladowych
  • 2 jajka
  • 0,8 szklanki mleka
  • 0,4 szklanki oleju
  • Kilka kropli aromatu waniliowego
  • 3 – 4 laski średniej grubości rabarbaru

Rabarbar dokładnie umyć i pokroić w dość grube plasterki (ok 1,5 cm), po czym nagrzać piekarnik do 180 stopni.
Przygotowujemy dwie miski w jednej łączymy wszystkie suche składniki w drugiej
wszystkie składniki mokre. Następnie do miski ze składnikami suchymi przelewamy
tą z mokrymi, mieszamy, ale tak by ciasto było dość grudkowate, wrzucamy rabarbar i ponownie mieszamy.

Ciasto przełożyć do formy na muffinki wyłożonej papierowymi foremkami lub posmarowanej masłem i posypanej mąką.
Wierzch babeczek posypać cukrem wymieszanym z cynamonem (2 łyżeczki cynamonu + 2 łyżki cukru) 
Piec w temperaturze 180 stopni przez około 25- 30 minut. 

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Wyglądają wspaniale i kuszą na całego! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Z połączenia smaków kwaśniego rabarbaru i słodkiej czekolady wychodzi naprawdę ciekawy smakołyk - polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają pysznie...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za twój komentarz i zapraszam ponownie!